Skellefteå Kraft är det energibolag som ger bäst service i branschen, enligt kundundersökningen ServiceScore 2017.
Det är sjätte gången som Skellefteå Kraft utses till vinnare i sin kategori, Energi 2017.

– Ett stort tack till alla medarbetare i alla delar av vår verksamhet som är engagerade i att ge våra kunder fin service. Det känns speciellt att få det här priset sex år i rad och det är ett fint kvitto som visar att kunderna uppskattar oss, säger Hans Kreisel, vd på Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft har kontinuerligt arbetat med målsättningen att ha branschens nöjdaste kunder genom att skapa långsiktiga kundrelationer och sätta kunden främst i alla led.

– Vi arbetar hela tiden med att utveckla oss, lyssna och föra dialog med våra kunder. Samtidigt anpassar vi oss efter trender i kundbeteende och utvecklingen kring digitalisering, säger Sanna Lundström avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

I en bransch med tuff konkurrens är god service alltid viktigt och förväntningar höjs ständigt.

– Det är otroligt roligt att vi trots redan högt ställda förväntningar från kunderna fortsätter att överträffa dessa. Det sporrar oss i den fortsatta utvecklingen av vårt servicearbete, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling på Skellefteå Kraft.

Resultatet för utmärkelsen baseras på en undersökning som ServiceScore gör där över 3000 svenskar har fått svara på servicerelaterade frågor om företagens generella service, och i vilken utsträckning företagen erbjuder service över förväntan. Kundernas röster avgör vilket företag som vinner. Undersökningen har genomförts i sex år och Skellefteå Kraft har stått som vinnare samtliga år.

Skellefteå Kraft är det energibolag som ger bäst service i branschen, enligt kundundersökningen ServiceScore 2017.

Foto: Patrick Degerman

Redaktionen